Search
Close this search box.

Klíčové faktory proměňující průměrné prodejny v úspěšné

Jak proměnit průměrnou prodejnu v úspěšnou? Známe 6 klíčových faktorů, které mají na úspěch zásadní vliv.

Proměnit průměrnou prodejnu v úspěšnou nemusí být zase taková věda. Stačí vědět, jaké faktory hrají hlavní roli a jak s nimi naložit. Víme, co vám, jako majitelům prodejen s potravinami, řeznictví, pekařství, restaurace či cukrárny, pomůže přilákat zákazníky, co je přiměje k vyšší útratě a k opakovaným nákupům. 

Přečtěte si víc o šesti klíčových faktorech úspěšné prodejny a proměňte i tu svou. 
  1. Přitažlivý KONCEPT prodejny
  2. Optimalizovaný SORTIMENT
  3. Moderní DESIGN
  4. Profesionální OSVĚTLENÍ, VYBAVENÍ A TECHNIKA
  5. Správná LOKALITA
  6. Přívětivý PERSONÁL 

1. Přitažlivý KONCEPT prodejny

Odpovězte si na otázku: „Jak se chcete odlišit od konkurence a proč by zákazníci měli nakupovat právě od vás.  

Tradiční pekařství s důrazem na receptury po babičce nebo moderní pekárna s bio nabídkou? Vaše prodejna by měla být odpovědí na potřeby a chutě zákazníků ve vaší lokalitě. Při vymýšlení konceptu prodejny (vaší značky), se zaměřte na definování hlavních zákaznických skupin, jejich potřeb a vaší nabídky. Koncept vytvořte včetně marketingové podpory (brand manuál, komunikační plán, web, sociální sítě). 

FESCHU Sazava Moravska Trebova 02
FESCHU Country Life Letna

2. Optimalizovaný SORTIMENT

Vyladění sortimentu je odpovědí na růst nákladů. 

Znáte prodejnost a ziskovost podle produktu, kategorie? Když nasadíte novinku, jak měříte její výkon? Data a analýzy jsou základem úspěchu. Pomohou vám najít vhodné produkty pro vaše zákazníky, rozmístit sortiment v prodejně a tvořit přiměřenou velikost skladových zásob. Sortiment by měl být pravidelně přizpůsobován i na základě zpětné vazby zákazníků a trendů na trhu. Nebojte se experimentovat s novinkami, které mohou přilákat nové zákazníky.

3. Moderní DESIGN  

Prodlužte dobu, kterou zákazníci stráví ve vašem obchodě a zvyšte hodnotu jejich košíku.

Podle průzkumů mají lidé tendenci strávit v atraktivních a moderních prostorách více času a jsou ochotni více nakoupit. Vše hraje svou roli. Od použitých materiálů, barev, přes rozmístění jednotlivých prvků v prostoru až po navigaci. Design prodejny by měl reflektovat aktuální trendy a zároveň být praktický pro zákazníky. Dobrý design pomáhá zvýraznit produkty a usnadňuje zákazníkům orientaci v prostoru.

FESCHU 3D design Luka pekarstvi
4. Profesionální OSVĚTLENÍ, VYBAVENÍ A TECHNIKA

Specializované vybavení udrží vše v ideální kvalitě po mnohem delší dobu.  

V profesionálním osvětlení vypadají saláty šťavnaté i večer. Pečivo ve správné vitríně neosychá před očima. Každý kousek techniky i vybavení plní svou roli – od osvětlení přes gastro vybavení až po regály a vitríny. Investice do kvalitního vybavení a moderních technologií nejen že zlepšuje efektivitu práce, ale také pomáhá udržet vysokou kvalitu nabízených produktů.

5. Správná LOKALITA

Umístění vašeho obchodu na té nejvhodnější adrese, v blízkosti vaší cílové skupiny.  

Volba dobré lokality je alfou a omegou úspěchu. Dělat například bio obchod na místě, kde nežije velký počet jeho potenciálních zákazníků, může vést k rychlému zániku. Data a průzkumy vám pomohou zjistit, jaký typ obchodu se vyplatí v dané lokalitě otevřít. Nebojte se vyjít na ulici a ptát se kolemjdoucích, dozvíte se velmi důležité věci, někdy velmi překvapivé. 

feschu_úspěšná prodejna

6. Přívětivý PERSONÁL

Úsměv a pozitivní přístup prodávají a vytváří vracející se zákazníky. 

Nepříjemná prodavačka znepříjemní nákup i v nejkrásnější prodejně s těmi nejlepšími produkty. Profesionálně proškolený a milý personál je výbornou vizitkou každé značky, ale nezbytný pro úspěšnou prodejnu. Nezapomínejte na správnou motivaci týmu. Dobře motivovaný tým může výrazně zvýšit loajalitu zákazníků a jejich spokojenost.

Výzva na závěr 😊

Dávají vám klíčové faktory proměňující průměrné prodejny v úspěšné smysl? Pokud ano, udělejte si vlastní menší audit toho, jak si stojí vaše prodejna ve světle těchto faktorů. 

Chcete svou prodejnu vylepšit a zvýšit obrat a zisk, ale nemáte čas na vlastní audity? Nechte to na nás, rádi pomůžeme. Zcela zdarma a bez jakýchkoliv závazků. Prostě se nechte inspirovat našimi konkrétními návrhy a doporučeními. 

Sídlíme kousek za Prahou, ale prodejny stavíme po celém Česku – přijedeme i za vámi! 

Více než 30 let na trhu, 1000+ návrhů a realizací. 

Zaujal vás náš přístup?

FESCHU logo

Neodcházejte s prázdnou a
přihlaste se k newsletteru

Co získáte:

  • inspirativní články a případové studie
  • tipy a rady k vylepšení prodejny
  • ukázky realizovaných prodejen
  • co dělá prodejnu úspěšnou
  • jak zvýšit obrat a zisk
  • jak snižovat výdaje

Přihlášením k newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a komunikací za účelem vyřízení Vašeho požadavku. Více na: Zásady ochrany osobních údajů.