Jak se v dané lokalitě odlišit od konkurence

Jak se v místě podnikání odlišit od konkurence?


Najděte svou jedinečnost a přilákejte více zákazníků než konkurence!

V dnešním konkurenčním prostředí je nezbytné nabídnout zákazníkům něco jedinečného, co je přiláká právě k vám. Pokud provozujete pekařství, řeznictví, restauraci, kavárnu nebo prodejnu potravin, určitě víte, že boj o zákazníky není snadný. Připravili jsme pro vás šest doporučení – strategií, jak se v místě podnikání odlišit a získat náskok před konkurencí.

6 doporučení - strategií, jak se odlišit od konkurence

1. Analyzujte konkurenci a identifikujte příležitosti 

Prvním krokem k odlišení se je důkladná analýza konkurence. Nestačí jen vědět, kdo se nachází ve vašem okolí – je potřeba pochopit, v čem jsou vaši konkurenti silní a kde naopak zaostávají. Zaměřte se na následující otázky: 

  • Jaké produkty a služby konkurence nabízí? 
  • Jaké jsou jejich silné a slabé stránky? 
  • Jak vypadá jejich prodejna, jakou má atmosféru, jak je osvětlena? 
  • Jaké marketingové aktivity využívají (sociální sítě, věrnostní programy, akce)? 
  • Jaké mají cenové strategie? 
  • Jak komunikují se zákazníky a jaká je jejich úroveň služeb? 

Tip pro vás: na průzkum pošlete i zástupce cílové skupiny. Své děti, či děti svých přátel. O pomoc požádejte babičku s dědou.  

Po získání těchto informací hledejte mezery na trhu. Možná zjistíte, že ve vašem okolí chybí pekárna s nabídkou bezlepkového pečiva, že žádná kavárna nenabízí kvalitní pracovní prostor pro digitální nomády, nebo že v okolí řeznictví chybí teplý pult s hotovými jídly. Právě zde se otevírá prostor pro inovaci a vytvoření konkurenční výhody. 

2. Vytvořte jedinečný zákaznický zážitek

Zákaznický servis je oblast, ve které se můžete výrazně odlišit. Nabídněte vstřícný a personalizovaný přístup, který zákazníci ocení. Můžete také zavést věrnostní program, speciální akce nebo tematické dny, které zaujmou a přilákají nové návštěvníky. 

3. Inovujte a rozšiřujte sortiment

Pravidelné zavádění novinek do vašeho sortimentu udrží zájem zákazníků a ukáže, že sledujete trendy. Může se jednat o sezónní produkty, lokální speciality nebo zdravé alternativy. Tímto způsobem oslovíte širší spektrum zákazníků a zvýšíte svou konkurenceschopnost. 

Tip pro vás: Je dobré mít tzv. nosný produkt, mohou být i dva (šálek dobré brazilské kávy 😊 a ta nejlepší buchta jako od babičky). To, na co budete lákat klienty. Cokoliv, na co se k vám bude v dohledné době chodit a každý to bude znát. 

4. Investujte do vizuální identity a atmosféry prodejny 

Atraktivní design interiéru, kvalitní osvětlení a celková atmosféra prodejny hrají významnou roli v tom, jak vás zákazníci vnímají. Příjemné prostředí je motivuje k delšímu pobytu a opakovaným návštěvám. Nezapomeňte také na jednotnou vizuální identitu, která posílí rozpoznatelnost vaší značky. 

5. Využívejte moderní technologie a online marketing

Buďte aktivní na sociálních sítích, kde můžete komunikovat se svými zákazníky, sdílet novinky a získávat cennou zpětnou vazbu. Vytvořte přehledné webové stránky s možností online objednávek nebo rezervací. Digitalizace vám pomůže oslovit širší publikum a zvýšit efektivitu provozu. 

6. Zaměřte se na udržitelnost a společenskou odpovědnost

Stále více zákazníků upřednostňuje podniky, které dbají na ekologii a společenskou odpovědnost. Používání ekologických obalů, spolupráce s lokálními dodavateli nebo podpora komunitních projektů může zvýšit vaši atraktivitu a odlišit vás od konkurence. 

Závěr

Implementací těchto strategií můžete zvýšit svou konkurenceschopnost a přilákat více zákazníků do vaší prodejny. Klíčem je neustálé přizpůsobování se potřebám trhu a hledání nových způsobů, jak nabídnout hodnotu, kterou zákazníci ocení. 

Přečtěte si i další FESCHU inspirace na našem blogu:

Zaujal vás náš přístup?

FESCHU logo

Neodcházejte s prázdnou!
stáhněte si e-book

Desatero úspěšné prodejny

Máme pro Vás 10+1 nápadů a rad na co se zaměřit při otevírání, rekonstrukci, ale i provozu Vašeho současného obchodu.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů a komunikací za účelem vyřízení Vašeho požadavku. Více na: Zásady ochrany osobních údajů.