Jak proměnit průměrnou prodejnu v úspěšnou? Známe 6 klíčových faktorů, které mají na úspěch zásadní vliv.
Proměnit průměrnou prodejnu v úspěšnou nemusí být zase taková věda. Stačí vědět, jaké faktory hrají hlavní roli a jak s nimi naložit. Víme, co vám, jako majitelům prodejen s potravinami, řeznictví, pekařství, restaurace či cukrárny, pomůže přilákat zákazníky, co je přiměje k vyšší útratě a k opakovaným nákupům.
Přečtěte si víc o šesti klíčových faktorech úspěšné prodejny a proměňte i tu svou.
- Přitažlivý KONCEPT prodejny
- Optimalizovaný SORTIMENT
- Moderní DESIGN
- Profesionální OSVĚTLENÍ, VYBAVENÍ A TECHNIKA
- Správná LOKALITA
- Přívětivý PERSONÁL
1. Přitažlivý KONCEPT prodejny
Odpovězte si na otázku: „Jak se chcete odlišit od konkurence a proč by zákazníci měli nakupovat právě od vás.
Tradiční pekařství s důrazem na receptury po babičce nebo moderní pekárna s bio nabídkou? Vaše prodejna by měla být odpovědí na potřeby a chutě zákazníků ve vaší lokalitě. Při vymýšlení konceptu prodejny (vaší značky), se zaměřte na definování hlavních zákaznických skupin, jejich potřeb a vaší nabídky. Koncept vytvořte včetně marketingové podpory (brand manuál, komunikační plán, web, sociální sítě).
2. Optimalizovaný SORTIMENT
Vyladění sortimentu je odpovědí na růst nákladů.
Znáte prodejnost a ziskovost podle produktu, kategorie? Když nasadíte novinku, jak měříte její výkon? Data a analýzy jsou základem úspěchu. Pomohou vám najít vhodné produkty pro vaše zákazníky, rozmístit sortiment v prodejně a tvořit přiměřenou velikost skladových zásob. Sortiment by měl být pravidelně přizpůsobován i na základě zpětné vazby zákazníků a trendů na trhu. Nebojte se experimentovat s novinkami, které mohou přilákat nové zákazníky.
3. Moderní DESIGN
Prodlužte dobu, kterou zákazníci stráví ve vašem obchodě a zvyšte hodnotu jejich košíku.
Podle průzkumů mají lidé tendenci strávit v atraktivních a moderních prostorách více času a jsou ochotni více nakoupit. Vše hraje svou roli. Od použitých materiálů, barev, přes rozmístění jednotlivých prvků v prostoru až po navigaci. Design prodejny by měl reflektovat aktuální trendy a zároveň být praktický pro zákazníky. Dobrý design pomáhá zvýraznit produkty a usnadňuje zákazníkům orientaci v prostoru.
4. Profesionální OSVĚTLENÍ, VYBAVENÍ A TECHNIKA
Specializované vybavení udrží vše v ideální kvalitě po mnohem delší dobu.
V profesionálním osvětlení vypadají saláty šťavnaté i večer. Pečivo ve správné vitríně neosychá před očima. Každý kousek techniky i vybavení plní svou roli – od osvětlení přes gastro vybavení až po regály a vitríny. Investice do kvalitního vybavení a moderních technologií nejen že zlepšuje efektivitu práce, ale také pomáhá udržet vysokou kvalitu nabízených produktů.
5. Správná LOKALITA
Umístění vašeho obchodu na té nejvhodnější adrese, v blízkosti vaší cílové skupiny.
Volba dobré lokality je alfou a omegou úspěchu. Dělat například bio obchod na místě, kde nežije velký počet jeho potenciálních zákazníků, může vést k rychlému zániku. Data a průzkumy vám pomohou zjistit, jaký typ obchodu se vyplatí v dané lokalitě otevřít. Nebojte se vyjít na ulici a ptát se kolemjdoucích, dozvíte se velmi důležité věci, někdy velmi překvapivé.
6. Přívětivý PERSONÁL
Úsměv a pozitivní přístup prodávají a vytváří vracející se zákazníky.
Nepříjemná prodavačka znepříjemní nákup i v nejkrásnější prodejně s těmi nejlepšími produkty. Profesionálně proškolený a milý personál je výbornou vizitkou každé značky, ale nezbytný pro úspěšnou prodejnu. Nezapomínejte na správnou motivaci týmu. Dobře motivovaný tým může výrazně zvýšit loajalitu zákazníků a jejich spokojenost.
Výzva na závěr 😊
Dávají vám klíčové faktory proměňující průměrné prodejny v úspěšné smysl? Pokud ano, udělejte si vlastní menší audit toho, jak si stojí vaše prodejna ve světle těchto faktorů.
Chcete svou prodejnu vylepšit a zvýšit obrat a zisk, ale nemáte čas na vlastní audity? Nechte to na nás, rádi pomůžeme. Zcela zdarma a bez jakýchkoliv závazků. Prostě se nechte inspirovat našimi konkrétními návrhy a doporučeními.
Sídlíme kousek za Prahou, ale prodejny stavíme po celém Česku – přijedeme i za vámi!
Více než 30 let na trhu, 1000+ návrhů a realizací.