Nejen o nově zrekonstruované prodejně na autobusovém nádraží v Jihlavě je rozhovor s obchodní ředitelkou LAPEK, a.s.
Dozvíte se, že ve FESCHU lighting & design umíme i malé prodejny – bufety, které svým interiérem dokáží přilákat zákazníky. I to, že remodeling prostoru výrazně zvyšuje prodeje.
V jakém oboru LAPEK, a.s. podniká?
Jsme pekařská firma působící v kraji Vysočina, která je zde několik desítek let, se svými tradičními produkty. V průběhu let se firma rozrostla o cukrářské, lahůdkářské provozy a maloobchodní síť.
Společnost LAPEK, a.s. vyrábí v současné době přes 180 druhů výrobků, přičemž sortiment se neustále obměňuje nebo rozšiřuje. Každý den dodává svým zákazníkům 15 druhů chleba a 20 druhů běžného pečiva (rohlíky, housky, bagety atd.). Dále 35 druhů jemného pečiva (šátečky, buchty, koláče, croissanty apod.) a široký sortiment cukrářských výrobků (zákusky, čajové pečivo aj.). V nabídce nechybí výrobky z oblasti racionální výživy, výrobky pro diabetiky ani tradiční ručně řemeslné zboží.
Proč jste se rozhodli pro rekonstrukci prostoru na autobusovém nádraží?
Probíhala celková rekonstrukce nádraží a tak jsme využili příležitosti. Prodejnu bylo možné přemístit do jiných strategicky výhodnějších prostor a zároveň dát prodejně/bufetu modernější nádech. Zároveň však dispozičně nebylo možné využít stávající vybavení prodejny.
Jak jste přistoupili k výběru dodavatele, a proč právě FESCHU?
Na základě dobrých zkušeností z předchozích let byla volba vcelku jasná. Je prostě vidět, že máte za sebou opravdu bohaté zkušenosti, víc než 1000 postavených prodejen jsou dobrou zárukou. Navržený koncept prodejny a velmi profesionální a cenné rady pana Mikuly rozhodly.
Měli jste svou představu, jak by měla prodejna vypadat?
V tomto případě jsme měli vcelku zásadní požadavky od pronajímatele, kterým jsme se dokonale dokázali přizpůsobit, byl sladěný jak design, který byl vyžadován ze strany jedné, tak funkčnost, která byla především požadavkem naším.
„FESCHU lighting & design jsme si vybrali na základě dobrých zkušeností z předchozích let. Je prostě vidět, že máte za sebou opravdu bohaté zkušenosti, hodně navržených a postavených prodejen. Navržený koncept prodejny a velmi profesionální a cenné rady pana Mikuly rozhodly.“ říká obchodní ředitelka LAPEK, a.s. Mgr. Iva Křemenová Závodská.
Jak dlouho trvala celá akce od prvního oslovení až po dokončení rekonstrukce?
V podstatě to byl mžik, přišla jsem s křížkem po funuse a žádala nemožné, přesto to klaplo. Poprvé jsme se setkali na konci července a přibližně v polovině října jsme otevírali. Všechno běželo velmi rychle a intenzivně.
A co rozpočet? Měli jste daný strop? Jak to nakonec dopadlo?
Požadavky na cenu jsou samozřejmě u každé prodejny a je to také volba logických kompromisů. V tomto případě jsme se vešli do neplánované investice tak akorát.
Už vidíte výsledky? Projevila se rekonstrukce na vyšším počtu zákazníků, na obratu?
Výsledky byly zřejmé hned v prvních dnech, nestíhali jsme vykrývat prodejnu zbožím, bylo potřeba doplnit extra závozy, zájem byl obrovský, všichni si chválili zejména celkový design. Tržby vzrostly o 30%, máme neustále plno. Zájem neopadl ani doposud.
Rekonstrukce bufetu na autobusovém nádraží v Jihlavě
Realizace říjen 2023
Nové designové a prostorové uspořádání:
- celkový nový koncept bufetu s větší plochou pro pohodlné posezení,
- nové úspornější osvětlení, zvýrazňující vystavené zboží,
- moderní vitríny, ve kterých vydrží potraviny čerstvé a chutné po delší dobu.
Ve FESCHU lighting & design umíme navrhnout a postavit i malé prostory, třeba jako je tento bufet na autobusovém nádraží. Vždy jde o to, navrhnout takový koncept prodejny, který upoutá zákazníkovu pozornost a přiměje jej k nákupu. Aby se zde posadil, strávil zde více času, utratil více peněz a opět se sem vrátil“ říká Vladimír Mikula, obchodní a projektový manažer.
Změnilo se nějak chování zákazníků? Jak?
Určitě ano. Nové pohodlnější a větší sezení k nám daleko víc láká zákazníky, kteří si jen nenakoupí a běží dál, ale i zákazníky, kteří si v klidu u nás posedí a vyčkají na spoj.
Nějaká poučení, co byste příště udělali jinak?
Mít na to více času, dělat to takhle rychle byl pro nás trochu stres, standardně ladíme detaily déle.
Co byste doporučili našim zákazníkům, čemu by měli věnovat největší pozornost při přípravě, v průběhu a třeba i při přebírání “klíčů”?
Určitě je dobré si uvědomit a představit fungování personálu v rámci prodejny s ohledem na jejich zvyklosti a potřeby. Protože pouze personál si dokáže přesně prodejnu nastavit tak, aby provoz v ní byl pro ně co nejplynulejší.
A na závěr prosím o zhodnocení spolupráce.
Kdybychom byli ve škole, máte za jedna Jste opravdu profíci, návrhy interiérů jsou krásné, propracované a funkční, skvělá spolupráce. Takže ano, vřele doporučuji.
Děkujeme za rozhovor, přejeme spokojené vracející se zákazníky a těšíme se na další spolupráci.
Redakce FESCHU lighting & design s.r.o., marketing@feschu.cz
Recept na obchod, který úspěšně prodává existuje: